Ülekaalulisus. 07.02.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Palun aidake mind, ei oska enam mujale pöörduda. Peale kolmanda lapse sündi hakkas metsikult minu kaal tõusma. Võtsin juurde30 kilo. Mul on probleem juba saapapaela sidumisegagi. Iga väiksema liigutuse peale hakkan juba tugevasti hingeldama. Kõht on ees nii suur, et segab kummardamist. Olen proovinud igasuguseid nippe ,dieeti pidanud, kaalulangetamise toidulisandeid tarvitanud jne... Ja kõik tulemusteta. Praeguseks kaalun juba 110 kilo. Appi!!!! Kolmas laps on kuuene juba. Siiri.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Pea võimatu on anda konkreetseid nõuandeid ilma patsienti nägemata. Eelkõige on vaja välja selgitada, kust tulevad need liigsed 30. kilo. On see seotud toitumise-liikumisega, terviseprobleemide, psühholoogilist laadi probleemide või mitme komponendiga korraga. Teadmata võimalikke põhjuseid võin vaid öelda, et kõige sagedamini on liigsed kilod seotud vähese liikumise, ebakorrapärase toitumise ning liigselt töödeldud ja kaloririkka toidu tarbimisega, millele võib lisada ka meeleoluhäiretest tingitud liigsöömishood. Mõningatel juhtudel on kaalutõusu soodustavaks faktoriks ka kilpnäärme alatalitus. Vaagige neid võimalusi enda puhul, vaadates, kas saate siinkohal enda heaks midagi ära teha. Pidage nõu ka oma perearstiga. Vajadusel võite tulla aga vastuvõtule.
heade soovidega, dr.Ehala