Kas hormoonide tasakaal on ohtlik? 17.01.18 / Endokrinoloogia

Külastaja küsib:

Tere!

Olen 18.a neiu, kellel on probleeme menstruatsiooniga. Need on ära jäänud juba üle aasta, varasemalt on olnud samasugune probleem üks kord - kui kaotasin kolme kuuga 12kg. Nüüd olen kaotanud umbes poole aastaga 8kg, kuid päevad ei ole endiselt tagasi tulnud.

Günekoloogi juures tehti ultraheliuuring ning avastati, et emaka limaskest õhuke. Arst lasi ka vereproovi teha, et hormoone testida. Viimati lasin vereproovi teha 2017 mais, siis oli kerge kilpnäärme alatalitus, kuid perearst midagi ei maininud.

Olen ise suur muretseja ja mul on ka paanikahäired, seega stress on päris suur tegur. Samuti teen ka trenni 5x nädalas - jooksmine ja intensiivsem treening umbes 1h.

Kuna vastused saan alles jaanuari lõpus, siis ehk oskate öelda, kas tegu võib olla millegi väga hulluga? Ise kardan ja mõtlen palju asju ette, seega olengi päris halvas ja teadmatuses olukorras. Internetis on ka palju hirmutavat infot. Ehk leiate aega mulle vastust leida.

Parimate soovidega,

Arst vastas:

Anu Ambos

dr Anu Ambos

Endokrinoloog

SA PERH Mustamäe korpus

Tere!
Ilma ühegi uuringu vastuseta ja lihtsalt Teie lühikese pöördumise alusel, võib tsüklihärel olla põhjuseks kas alakaal või liiga suur füüsiline koormus. Kui naise keha rasvasisaldus langeb alla teatud piiri, blokeeritakse tsükkel, et säästa energiat. Kui tõepoolest esineb kilpnäärme alatalitlus, võib ka see tsüklihäiret põhjustada.
Tervitades,
dr. Anu Ambos.

Kas see arutelu oli kasulik? Teie arvamus võeti arvesse.

Nõuanded teemal: Endokrinoloogia

Hormoonide tasakaal ja akne

Tere! Tarvitasin aastaid beebipille ja peale seda kui lõpetasin nende tarbimise, on näonahk väga halvas seisus, akne. Olen maadelnud sellega juba paar aastat ja proovinud kõiksugu vahendeid, aga ei ole ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Beebipillid sisaldavad naissuguhormooni ja tõstavad nii selle sisaldust organismis. Tavaliselt mõjub selline hormoonide nihe naha väljanägemisele soodsalt ja ka aknet on vähem. Kui beebipillide ...

Loe edasi

kilpnäärme analüüsi vastused

Tere!
Lasin teha kilpnäärme lisaanalüüsid, kuna perearstil oli tsh näit 4,79 (väidetavalt pidi olema see normaalne).
Uutest analüüsidest tuleb välja teiste väärtuse kõikumine.
Kas peaksin ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Kilpnääre ei ole kindlasti Teie vaevuste põhjus. Kroonilise autoimuunse türeoidiidiga (seda diagnoosi kinnitab TPO-AK kõrge tiiter) naistel võib sünnituse järel esineda kilpnäärme hormoonide ...

Loe edasi

Hormoonide tasakaal

Olen tegevtippsportlane. Olen väga kiire elustiiliga inimene, kes ka reisib palju. Lõpetasin pillide võtmise märtsis kui lõppes möödunud võistlushooaeg ning koheselt märkasin endas muutusi. Alustuseks ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
See, mida mina teha võin, on selgitada, kas tegemist võiks olla endokriinhaigusega. Tavaliselt võtab naine kaalus juurde peale hormonaalse kontratseptsiooni alustamist, mitte peale selle katkestamist. ...

Loe edasi

Pillide lõpetamine ja kehakaalu tõus - kas sassis hormoonide tasakaalust?

Tere!
Tarvitasin antibeebipille umbes 6 aastat. Lõpetasin 3 kuud tagasi ning peale seda on hakanud kaal tõusma, kuigi söön enda arvates samamoodi nagu varem. Samas on ka näonahk veidi probleemseks ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Näonahk võib peale pillide kasutamise lõpetamist veidi rasusemaks muutuda. Tegemist on messuguhormoonide suhtelise osakaalu vähese suurenemisega peale hormonaalse kontratseptsiooni lõpetamist. ...

Loe edasi

Peruu Maca Pulber ja hormoonid

Tere!
Kas Peruu Maca Pulbri tarbimine võib põhjustada häireid hormoonide talituses?
On selle tarbimine ohutu kui hormoonide tasakaal paigast?

Tänan!

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Kahjuks ei ole Peruu Maca Pulbri omadustega kursis, ei ravi sellega kedagi. Soovitan ettevaatust igasuguste teisest maailma otsast pärinevate droogide kasutamisel! Kasulikku leiab ka kohalikust ...

Loe edasi

Hormonaalne tasakaal

Palun, kas oskate soovitada, kus saaks teha hormooni analüüs, et teha kindlaks, kas mul on progesterooni vaegus või östrogeeni dominants? Kasutan hetkel arsti poolt määratud bioidentset östrogeeni ja progesterooni, ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Hormoonasendusravi või hormonaalse kontratseptsiooni foonil pole naissuguhormoonide tasakaalu monitoorimisel mõtet. Teie organismis on vastavat hormooni enam-vähem niipalju, kui tabletiga sisse ...

Loe edasi

Hormoonide tasakaal?

Tere-tütrel (17) oli möödunud veebruaris tugev kõhuvalu, aprillis leiti munasarja tsüst, mida raviti antibeebipillidega. Võttis neid 6 kuud, kuid nüüd on valud siiski kordunud. Kuna järjekorrad arstile ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Tõenäoliselt ei ole munasarjatsüst kuhugi kadunud ja kõhuvalude kordudes tuleb uuesti günekoloogi jutule minna. Samas on menstruatsioonide algus 15-aastaselt täiesti normipärane ja atoopilisest ...

Loe edasi

Hormoonide tasakaal, östrogeen.

Tere!

Olen 24 a. neid, ning mul on probleem juuste väljalangemisega alates 15 a-selt. Umbes samas vanuses tuli probleem ka aknega, mis vahepeal väga äge oli. 17-aastaselt hakkasin tarbima ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Mina uuest östrogeen-gestageenist küll imet ei ootaks. Kõõmal ja juuste väljalangemisel on enamasti kombineeritud põhjused (osaliselt pärilikku laadi, osaliselt keskkonnast tingitud). Hormonaalsed ...

Loe edasi

Kas hormoonaalne tasakaal paigast ära?

Tere,
Oleks nimelt selline mure,et juuksed hakkasid ära langema selle aasta märtsikuus, massiliselt. Mingit seost leida ei osanud. Olen 23 ja naisterahvas. Esialgu lootsin et jääb ise järgi,aga ei ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Mõistan Teie muret, kuid endokrinoloog Teid aidata ei saa. Teid on korralikult uuritud (analüüsid perearsti juures, endokrinoloogi, nahaarsti konsultatsioon). Teie juuste väljalangemisel ...

Loe edasi

Ravimist tingitud kilpnäärme haigus

Tere!
Sooviksin teada, et kui on südameravimi Cordarone 2,5 aastase (kardioloogi poolt määratud) tarvitamise järel ravimi kõrvalmõju tõttu tekkinud patsiendil kilpnäärme ületalitus (türeotoksikoos), ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Kordaroonist põhjustatud hüpertüreoos allub ravile, kuid mitte alati väga kergelt ja kiiresti. Probleemiks on kordarooni ladestumine organismis (rasvkoes jm.) ja aeglane eliminatsioon. Seetõttu ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: