3-aastase kõhukinnisus 30.10.23 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Mure 3-aastase lapse kõhukinnisusega, mis on kestnud juba paar nädalat. Laps käib iseenesest paar korda päevas kakal, aga välja tulevad ainult üksikud väiksed kõvad pabulad. Muid vaevuseid lapsel ei paista. Proovisime asja toiduga parandada (keefir, maitsestamata jogurt, ploomimahl jne) ja korraks sai ka asja paremaks ent nüüd sama teema jätkub. Ise arvan, et see võib olla põhjustatud ka kergest lasteaiastressist, sest laps on viimasel ajal lasteaias käimise vastu protestima hakanud. Ka teistes võõrastes kohtades (sünnipäevad, kellelgi külas käimine vms) küsib laps väga tihti kakale. Kuidas asja leevendada saaks ja millal peaks pöörduma perearsti poole?
Tänan!
Arst vastas:
Artur Minenko
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Tere!
Annan omapoolsed soovitused, mis võiksid ära hoida kõhukinnisust:
1. Suurendage vee tarbimist. See aitab normaliseerida soolefunktsiooni. Umbes 1,3–1,7 liitrit vedelikku päevas, sealhulgas vesi.
2. Kiudained. Suurendage kiudainete tarbimist, sealhulgas köögiviljad, puuviljad, täisteratooted.
3. Rohkem liikumist ja aktiivseid mänge.
4. Vältige töödeldud tooteid, vähendage suhkru tarbimist.
Samuti on väga oluline ja soovitan seda: kasutage probiootikume. Probiootikumid sisaldavad elusaid kasulikke baktereid, mis võivad tugevdada soole tervist ja parandada seedimist.
Näideteks probiootikumidest on inuliin, frukto-oligosahhariidid (FOS) ja galakto-oligosahhariidid (GOS).
Võite pöörduda minu juurde kliinikusse vastuvõtule, aitan teil valida sobiva probiootikumi ning vaatan üle Teie lapse menüü.