Ülekaal 08.06.22 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen 166 pikk ja viimasel ajal kaalun 88-89 kg.
Arsti soovitusel on süsivesikuvaene dieet, mida võiksin teha.
Vahel on nii, et pistan mõne kommi suhu või üle hulga aja võtan paar jäätist. Eriline magusa mugija ei ole. Armastan apelsiini ja teisi puuvilju. Kahjuks tõden, et taldrikult puudub salat, roheline. Samas on perioode kus söön mulgikapsaid või hapukapsast hea meelega. Peet maitseb samuti.
Liikumist on vaja suurendada, seda tean.
Tegemist igapäevaselt istuva tööga ning sellest lähtuvalt on liikumine vähene.
Mida ma võiksin süüa, et oleks süsivesikuvaene dieet. Kas see on mingiks perioodiks või pikemaajaline toitumine?
Millised toiduained, mida sel puhul süüa?
Lugupidamisega
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Ennem kui oma toidust midagi välistama hakata, tuleb teha kindlaks, milline on praegune toiduga saadav energia ja päevane kulutatud energia. Kui midagi välistate (vähendate süsivesikuterikkaid toite), aga sööte teiste toiduainete arvelt üle ja päevane toiduga saadud energiakogus ei muutu, siis kaal ei lange. Samuti peab jälgima , et ei tekiks olulisi puudujääke vitamiinide , mineraalainete ja kiudainete kättesaamisel. Esmaselt võite oma toiduvaliku analüüsimiseks kasutada nutridata keskkonda. Võimalusel soovitan aga pidada nõu mõne toitumisala spetsialistiga, et siis leida just teie vajadustele vastav toitumisviis, mis aitab kaalu langetada.
Parimatega, dr. Ehala