Koldeline alopeetsia 31.05.22 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Kas toitumine saab toetada koldelist alopeetsiat? Olen toitumisterapeutidelt lugenud, et autoimmuunhaiguse puhul on kehas põletik ning teatud toitumisviisidega peaks alopeetsia sümptomeid ehk kiilaid laike, kulmude ja ripsmete välja kukkumist saama leevendada. Kas see asjaolu vastab tõele? Kui jah, siis milline toitumissuund peaks tervistavalt mõjuma?
Arst vastas:
Artur Minenko
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Tere!
Erilist dieeti pole, tuleb hoida raua-, tsingi-, vaserikkaid toite (oad, herned, munakollane, maks, pähklid, tatar, kaerahelbed, küülikuliha, merevetikad, granaatõun). Soovitaksin ka kala kollageeni. Lisage dieeti ka avokaado (E-vitamiin), bataat (beetakaroteen, soodustab juuste kasvu) Samuti juuksekasvu vitamiinid (biotiin).
Veiseliha, baklažaan, sibul, punapeet, hapuoblikas (oblikas), redis – joodi sisaldavad toidud kilpnäärmele.
Eemaldage suitsuliha, marinaad.
Peaks olema dieet ja unegraafik (söö 3-4 korda päevas ja magama kuni 23.00)