Alakaalulisus 29.04.22 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Olen 13 aastane poiss, olen 155 pikk ja kaalun 33,5kg mu ema on 169 pikk ja kaalub 60kg ja isa ka ei ole nii pikk. Küsimus on selles, et kas ma olen alakaaluline või on see seotud perekonna geenidega. Kui ma olen alakaaluline mis ma peaksin tegema, et kaalus juurde võtma või pole põhjust sellel mul muretseda kasvab ja võtta kaalus juurde.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Antud vanuse ja kasvu kohta on tegu väikese kaaluga. Pärilikud tegurid võivad mängida oma osa, aga samas tasub oma toitumine üle vaadata. Kas toiduga saadav ja kulutatud energia on vastavuses.
Toitumise hindamiseks saab kaasutada erinevaid programme (nutridata, MyFitnessPal, jt). Samuti võib vajadusel pöörduda toitumisnõustaja vastuvõtule.
Parimatega, dr. Ehala