Beebil nahal laigukesed 27.04.22 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! 10-kuusel lapsel (rinnapiim + lisatoit) olid paar kuud olnud nahal laigukesed. Keeruline aru saada, millest. Perearst soovitas antibiootikumikreemi, nahaarst hormoonkreemi ja toidupäevikut. Päevikust keerukas siiski järeldusi teha. Olen praeguseks ise 2 kuud olnud peaaegu kakao-vaba, kuu aega piimatoodete-vaba (laps neid nagunii ei tarbi), e-ainete vaba oleme lapsega mõlemad suurem osa ajast nagunii. Vanne teeme (ainult puhas vesi) kuidas juhtub, kasutame LaRoche Posay mikrobioomi toetavat salvi. Lisatud fotodel on kõige hullem aeg. Nüüd, kui olen piimatoodete vaba, on olukord oluliselt normaalsem, kuid karedaid punakaid laigukesi siin ja seal on ikka. Millest see võib tuleneda? Soovin välja selgitada algpõhjust, mitte jääda sümptomite orjana last terveks tema lapsepõlveks millegagi määrima. Laps on mahetoidul, vaid kolm kuud tagasi sai paaril toidukorral mittemahedat, peale mida esimesi laike märkasingi, kuid praeguseks on sellest ju tükk aega möödas.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Mõistan teie muret, kuid sellisele probleemile ei saa kirja ja piltide põhjal lahendust leida.
Mina tegelen täiskasvanutega ning väikelastega mul kogemus puudub, kuid soovitan teil veel kord rääkida nahaarsti või allergoloogiga. Teinekord võib otsese põhjuse väljaselgitamine ollagi nahalöövete korral keerukas .
Heade soovidega,
dr. Ehala