Kolesterool 30.03.21 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere.
Lasin esimest korda elus kolesterooli taset määrata ja üldkolesterool oli 5,6, HDL 1,9 ning LDL 3,6. Lugesin, et need näidud piiripealsed. Kas peaks muretsema ja kas piisab, kui vâhendada loomseid rasvu toidus vōi peaks arsti poole pöörduma? Olen normkaalus, ei suitseta ja muid kaasuvaid haigusi ei esine.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Esimese asjana soovitan vaadata üle oma toitumine: eelistada väiksema rasvaprotsendiga loomseid toiduaineid ning tõsta kiudainete osakaalu menüüs, süües enam köögi- ja puuvilju ning täisteratooteid. Analüüse võiks korrata kuskil poole aasta pärast.
Uurige veel lisaks, kas teie lähisugulastel on olnud tõsisemaid südameterviseprobleeme, mis on avaldunud 40-50. aastaselt. See võib viidata südameveresoonkonna haiguste suurenenud riskile Kirja põhjal, aga hetkel muretsemiseks suurt põhjust ei näe.
Lisainfot toitumise kohta saate lugeda lehelt:
https://toitumine.ee/energia-ja-toitainete-vajadused/pohitoitained/rasvad-sh-rasvhapped-ja-kolesterool
Parimatega, dr. Ehala