Kaalu langetamine hüpotüreoosi korral 28.12.20 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Kas hüpetüreoosi korral kehtivad nn tavalised nõuded toitumisele või on mingeid erisusi, mis protsessi mõjutavad?
Kas on võimalik haigekassa toel pöörduda toitumisnõustaja vastuvõtule?
Lisan täpsustuseks, et UH uuring näitas kilpnäärme tugevat kahanemist võrreldes paari aasta tagusega, TSH on normi piires (küll tõusnud pea kahekordeks aasta jooksul), kuid muid näite pole kontrollitud ja viimase aastaga on lisandunud 6 kilo kaalu, kuigi olen liikuv inimene.
Diagnoos pärineb aastast 2009 ja L-thyroxini doos on 100 mg.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Haigekassa poolt praegu toitumisnõustamise teenust ei pakuta.
Kaalu tõusu võivad põhjustada erinevad faktorid ning seda ainult kilpnäärme tööga seostada ei saa. Neljakümnendates saavad alguse ainevahetuslikud ja hormonaalsed muutused, mis võivad mõjutada kehakaalu ning seetõttu tuleks tavapärane, senini toiminud toitumis-liikumisrežiim, üle vaadata. Esmaselt saab oma toitumist ise analüüsida näiteks nutridata.ee lehel oleva programmi abil või kasutades muid veebipõhiseid keskkondi.
Parimatega,
dr. Ehala