Mure! 24.01.20 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Ma olen 16 aastane. Ning soovin küsida abi.
Mu üks rind on palju suurem kui teine ning päevad algasid 11 aastaselt. Mu rinnad ei ole valusad ega midagi vaid olen mures. Miks nad nii erinevad on?
Mida ma tegema peaks? Loodan et saan abi kuna ei tea mida teha.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
On tavapätane, et keha kasvades ja arenedes ei toimu kõik sünkroonis ja nii võib ka üks rind olla teisest erinev. Kuna vanusest lähtuvalt pole veel teismeiga möödas, siis võib vahe kahe rinna suuruse vahel tasakaalustuda, kuid mingi erinevus võib jääda ka püsima. Selleks et mitte üle mõeelda ja saada teada, kas muretsemiseks on põhjust või mitte, soovitan pöörduda noorte nõustamise kabinetti ja lasta teha läbivaatus. Võib-olla on vaja ka mingeid hormonaalseid uuringuid või siis tulebki lähiaastatel jälgida toimuvaid muutusi.
Heade soovidega,
dr. Ehala