Ärritatud soole sündroomi ravimine antidepressantidega 17.06.18 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Pöördun Teie poole küsimusega, mis on selle antidepressandi nimetus, mida kasutatakse ärritatud soole sündroomi ravimiseks?
Kaebused algasid umbes 15 aastat tagasi, mul eemaldati sapikivid ja seejärel soovitati hoiduda rasvasest toidust. Nii sai ka tehtud, kuid keha oli lõpuks rasva vaeguses.
Kuid umbes sellest ajast on mul ka väga stressirohke elu olnud ja aega-ajalt siis oli ka seedimisega probleeme. Nüüdseks on aastatega selgunud, et tegemist on selle sündroomiga. Koos sellega on mul tüüpilised vaevused ja põhiline vaevus on kõhulahtisus. hetkel ongi nii, et pingeline periood sai mööda ja keha ütleb üles ning kõhulahtisus on hommikust lõunani mulle "kaaslaseks". Paar päeva tagasi sõin mureleid ja paari tunni pärast kui olin julgenud jalutama minna ei jõudnud ma põõsasse joosta ning toimus minu jaoks täiesti ootamatu "tagumiste luukide avanemine" ja kõik tuli välja mis tulla sai. Ma olin sellest väga shokeeritud ja siiani ja mul on nüüd paar päeva ehtsad paanika hood õue minekul. Ja kuna olen lugenud erinevaid portaale ja kuulnud, et selle jaoks on olemas mingid AD, siis soovikisn teada, mis nimetust nad kannavad. Hetkel olen nüüd juba 2 päeva gluteenivaba toidul, välistan nisu ja püüan jälgida, mis mul sobib, mis mitte, pean päevikut. Immoodiumi võtan äärmisel vajadusel, et mitte selle ravimiga ära harjuda. Aga ole üldiselt paanikas. Palun abi.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Teie juhtumi puhul võiksid ilmselt sobida tritsüklilised antidepressandid (amitriptüliin jt). Täpse ravimi ja selle annuse saate paika panna oma raviarstiga. Ravikuuri peaks tegema küllaltki pikalt.
Lisaks võite võtta probiootikume ja toitumisalaselt soovitan tutvuda FODMAP dieedi põhimõtetega (vt : www.ibsdiets.org).
Parimatega,
dr. Ehala