Suur ülekaalulisus 03.03.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Olen 18aastane neiu ja kaalun 109,5 kg. Pikkus on mul 167 cm. Seda on liiga palju. 3 aastat tagasi käisin trennis, siis olin normaalkaalus, aga rahalistel põhjustel ei saanud enam käia ja olen väga palju palju juurde võtnud. Olen teinud kepikõndi, rulluisutamas käinud ja nädal aega teen ja kaob tahtmine ära.
Ma tahaksin nii väga alla võtta ja normaalkaalus olla, aga mul ei ole tahtejõudu. Ma olen niii palju üritanud, aga ma ei suuda. Olen mõelnud isegi maovähendusopile, aga nii noori vist ei võeta?
Mida teha?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kaalulangetamine eeldab pühendumist ja nädal on eesmärkide saavutamiseks tõesti liiga vähe. Samas ei tasu langeda enesesüüdistustesse, sest üldjuhul lõppeb see kaaluteemat arvesse võttes sageli "lohutussöömise" ja sellest tingitud uue kaalutõusuga. Kaalu langetamiseks ja elustiili muutmiseks on vaja aega ja hea oleks kui selle perioodi vätel saaksite tuge, kas lähedastelt või mõnelt nõustajalt kui oma tahe kohati nõrgaks jääb. Leidke endale see inimene. Lisaks, pidage päevikut. Oma toitumise, liikumisharjumuste kui meeleolu kohta. Keskenduge esimese sammuna toitumisele ja seejärel liikumisele. Abiks saate kasutada toitumine.ee, trimm.ee kui ka näiteks kaaluabi.ee portaale.
Heade soovidega,
dr.Ehala