väsimus 29.06.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! olen 17-aastane neiu ning olen enda tervise pärast mures. Peale kohutava pideva väsimuse kukun tihtipeale hommikuti kokku. Enamasti on mu päev selline - ärkan hommikul 6.15, tõusen voodist ja vahel kaob pilt silme eest(olen end tihti kuhugi nii ka ära löönud) õpin veidi, söön, lähen kooli, koolis söön 12.00 paiku, jõuan 15.00 paiku koju, söön, lähen magama, magan 4-5 tundi, olen pool tunnikest ärkvel ja lähen uuesti magama ja magan hommikuni välja. Hoolimata sellest on mul pidevalt väsimustunne, ma ei jõua enam õppida ega trennis käia, rääkimata väljas käimisest. Ma käisin perearsti konsultatsioonis, kuid tema ütles, et pean rohkem sööma(vihjati selgelt söömishäirele). Ma olen üpris kõhn( 64kg, 173cm), aga söömishäiret mul pole!! tehti ka vereanalüüs, mis näitas et kõik on korras va hetke hemoglobiin. Perearst ütles selgesti, et olen depressioonis ja sellepärast ka kehakaalu kaotus. Aga viimasel ajal olen ma emotsionaalselt väga terve, tunnen end õnnelikuna ning elus hetkel kõik hästi. Aga füüsiline olukord läheb iga päevaga hullemaks. Olen terve elu tervislikult toitunud (palju liha, juurvilju, puuvilju jne), rämpstoitu ma eriti ei tarbi. Toitumishäiret mul tõesti pole, olen endaga rahul ja olen alati olnud. Milles võiks asi olla? Perearsti poole enam pöörduda ei saa ja rohkem kuhugi pöörduda ei oska. Loodan, et oskate mulle midagi soovitada.
Ette tänades,
Liis
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kui hemoglobiini näit on madal võib olla tegu rauavaegusega organismis, mis on otseselt seotud nõrkuse ja väsimustundega. Kirja teel ei saa seda otsustada, kuid võimalik, et rauadepoode taastamiseks vajate ka ravikuuri. Paluge oma perearstil teha täpsustavaid analüüse selles osas ning vajadusel määrata ravi. Toitumisalaseks konsultatsiooniks võite tulla minu vastuvõtule (tel: 533 18 008).
Heade soovidega, dr.Ehala