ülekaalulisus 01.06.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
olen 180 sm. pikune ja 32 aastane naine. Kaalun 157kg ja kannatan suure söögiisu käes. Mul puudub haigekassa, kuna olen ilma tööta ja ma küsin, kas on võimalik ka minusugusel õnnetul inimesel saada kusagilt abi, või ei maksa mul loota muule, kui enesele. Perearst ei vaevu minuga isegi viisakalt rääkima ja nõu andma.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kui haigekassa kindlustus puudub, tuleb arsti visiidi eest siiski endal maksta. Kirja teel taolisi probleeme ei lahenda. Mis puutub aga endale lootmisse, siis kindlasti on abi juba sellestki kui teete selgeks tasakaalustatud toitumise põhitõed ning püüate neid ellu rakendada. Suur söögiisu on üpris sageli seotud valede toiduvalikutega ning puudujääkidega menüüs. Päris palju on infot enda harimiseks näiteks aadressil www.terviseinfo.ee. Kindlasti leiate ka võimaluse nõustamisele tulekuks kui oma teadmistest vajaka jääb.
Heade soovidega, dr.Ehala