ülekaalulisus 01.03.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen 50ndates aastates naisterahvas, kes soovib tervislikult oma kehakaalu langetada. Olen 1.64 m pikk ning kaalun 92 kg.
Soovin Teie nõuannet, millised peaksid olema minu esimesed sammud , s.t kust ja kuidas peaksin alustama kaalu langetamist.
Olen kuulnud, et saab määrata individuaalset dieetravi, aga kahjuks ei tea midagi põhjalikku selle kohta.
Tagasisidet ootama jäädes,
Parimate soovidega,
Elju
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Esimese sammuna tasuks kriitiliselt üle vaadata oma menüü ning päevane füüsiline koormus, vähendades esimest ja tõstes teist. Kuna rasvad on kõige suuremad energia-andjad (liialdatakse tihti just loomset päritolu rasvadega), annab sageli häid tulemusi toiduainete võimaliku rasvaprotsendi langetamine. Selle kõrval tuleks tõsta aed,- juur, ja puuviljade osakaalu oma toiduratsioonis(nende osakaal menüüs on kohati liiga madal).
Individuaalseks toitumisnõustamiseks oleks vajalik tulla konsultatsioonile. Minu vastuvõtt toimub Tallinnas TÜ Kliinikumi filiaalis, aadressil Gonsiori 3. Registreerumine: 533 18 008.
Heade soovidega, dr.Ehala