Õige toitumine 21.11.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Tahaks süüa õigesti, kuid nii palju on vastakaid arvamusi. Kas n-ö looduslähedane toitumine kiviaja pintsiipide järgi (liha ja köögiviljad, puuviljad, teravilja vältida ) on õige? Kas hommikul tuleks pigem süüa süsiv või valku? Kas on kasulik tärklist ja loomset valku süüa eraldi? Kas veregrupi järgi toitumine võib olla kasulik?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kõige aluseks on vastus ühele ainsale küsimusele - milleks me siis ikkagi sööme?
Siin võib ära tuua pika rea põhjendusi, kuid annan siin neist vaid kolm.
Sööme selleks et organism saaks iga päev oma vajadustele vastava hulga energiat. Sööme selleks, et ehitada ülesse oma keha, mis vajab iseenda käigushoidmiseks ja kudede taastootmiseks sadu erinevaid elemente. Sööme selleks, et tunda naudingut ja rõõmu toidu pakutavatest aistingutest tänu maitse- ja lõhnameelele.
Teie toidulaud peab lubama teil tunda end oma kehas terve ja teovõimelisena ning andma teile energiat. Alustage sellest, et teete endale selgeks mõned toitumise põhialused (toiduainete grupid, kaloraažid, jne) ning püüate kuulata oma keha ja tema vajadusi. Mistahes soovituse puhul esitage aga alati küsimus - miks. Ettekirjutistei pime järgimine, ilma sisu mõistmata võib pigem lõppeda kahju kui kasuga.
Heade soovidega, dr.Ehala