ülekaaluline 30.11.06 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
tere!soovix teada mida ma tegema peax ma olen ylekaaluline mu pikkus on 160cm ja kaal 65 kg ma endaga täitsa mures .eriti peale synnitust on tekkinud kõhu piirkonda nagu rasvalott tahax teada kuda ma sellest lahti saax.ette tänades
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere,
Olete oma praeguste kaalu/ pikkuse juures ülekaalulisusele kalduv, mida saaks lahendada 3-4 lisakilo kaotamisega. Taoline vähene kaalulangus vajab oma igapäevamenüü pisut kriitilise pilguga ülevaatamist. Antud hetkel on meie raamatupoodides saadaval ka erinevate väljaannete kalori- ning menüüraamatuid, millest võib abi saada. Samavõrra kui söömisele tuleb tähelepanu pöörata ka liikumisele. Väikese lapsega tgelemine annab selleks mitmeid võimalusi, kas või jalutuskäikude ning mängude näol. Kõhupiirkonna trimmimiseks on olemas vastavad treeningprogrammid, mille kohta tasub küsida infot spordiklubidest ning müügil on ka vastavasuunalised videokassetid juhuks kui eelistate treenida kodus. Esiteks pange enda jaoks aga paika üks realistlik piirkaal (näiteks 60. kilogrammi), milleni jõuda soovite ning võtke selle saavutamiseks piisavalt aega ( näiteks 500gr kaalulangust nädalas). Kui kaal langeb rahulikus tempos on seda hiljem võimalik ka paremini stabiilsena hoida. Kui tunnete, et oma jõududest jääb väheks, võib alati ka konsultatsioonile tulla.
Heade soovidega, Krisel Ehala-Alaksejev