Probleem kaaluga 23.03.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere. Olen 48 a.sünnitanud 5 last. Minu probleem on kg. Pikkust on 155 kg hetkel74.7. Olen igasugu dieete ja toidulisandeid kasutanud, aga tulemus 0-ka olen käinud toitumisspetsialisti juures, aga ei miskit. Langes kaal, kui ei soonud peale rohelise ja herbalifi midagi -kannatas magu, jubedad valud jne. Kuna olen lühike ja mul on liigesed -põlved -siis nüüd tunnen et on raske kõndida ja kõik valutab, jõudu ei ole ja olen oma kehakaalu tõusuga muutunud jube närviliseks -riided selga ei lähe, mis läksid 4a tagasi, kaalun iga nädal, ikka juurde tulnud 200-400 gr või nats vähem. Kuna minu tuttav käis maovähendus op ja räägib, et see aitab, ehk aitate ka mind, soovitate mida teha. Olen oma perearstile rääkinud, aga tema ütleb, et ma pole veel nii paks, et seda teed ette võtta. Aga on ju 30.1kg üle normi -kas tõesti pean ootama, kui kaalun 80 kg ja elama oma kannatustega edasi -olen väga närviline, kasutan rahusteid, mida perearst kirjutas ja ööseks, et magada saan, kuna ärkan mõttega, et kuidas kaalu kaotada ja terve päev jälle sama mõte ja õhtu sama -olen oma kaaluga nii palju vaeva näinud ja raha raisanud, et mõistus kaob. Niigi elu raske, kuna olen üksikema ja toovõimetuspensionil. Mis võimalused mul oleks ja mis see kõik maksab, kui üldse abi saan teie juurest. Ootan vastust -tahan ka ennast natuke inimesena tunda .-saledamana enne 50 -dat ja et oleks kergem liikuda, tervis oleks ka parem.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Maovähenduslõikustega tegelevad kirurgid, mina ei ole kirurg. Püüan vastavalt oma tedmistele ja oskustele aidata inimestel kaalu langetada ilma kirurgilise sekkumiseta. Operatsioon on viimane samm ja nii nagu ütleb teile perearst, siis tõepoolest on siin oma kindlad näidustused, millest mingil juhul mööda ei vaadata. Lõikuse kohta saate lugeda lehelt kergemaks.ee
Stress, korduvad sünnitused ning ilmselt siiski ka toitumis- ja liikumisharjumused on need, mis teie kaalu mõjutavad. Väiksemat kasvu naiste probleem on sageli see, et ülesöömine on kerge tulema. Vajaminevad toiduogused ja energiahulk on ju väiksemad kui pikematel eakaaslastel. Seda fakti aga eiratakse sageli. Vajaksite väga täpset programmi, kus on arvestatud teie kehakompositsiooni, tervisliku seisundi, vanuse, jm oluliste faktoritega. Halba ei teeks ehk ka psühholoogi konsultatsioon, et oma keha ja iseendaga pisut enam rahu leida. See viimane on oluline faktor edukaks kaalulangetamiseks. Kutsuksin teid enda vastuvõtule. Kuna töötan aga TÜ meestekliinikus, siis naistele on meil vastuvõtud tasulised. Kui see teile ei sobi, siis tasuks nõu pidada mõne muu toitumisala inimesega. Alati on võimalik midagi teha kui endal valmisolek olemas, ütleb minu kogemus.
Parimatega,
dr.Ehala