Alakaaluline 24.02.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tervist
Olen 15aastane, kaalun 59,4 kg (täna kaalusin) ja pikkuselt olen 175. Küsimus oleks siis, kuidas ma saaksin kaalu juurde, et suvel oleksin normis, et ei oleks peenike? Kuna õlad on peenikesed, ja ribid on näha. Käin korvpalli trennis ja treener saatis kõik spordiarsti juurde. Kui tuli kaalumise osa, kaalusin siis ma 54 kg. Seal pandi, et olen normaalkaalus ja olin pikk 173-174 vahel kuskil. Leheküljel http://www.hot.ee/sporter/BMI.html panin ma omad andmed. Seal näitab, et olen piiri peal, kuigi tunnen kah, et olen alakaaluline.
Kuna suvi tulekul, ei taha ma kuulda seda teiselt, et olen nii peenike söö rohkem või muud selliseid asju... Kuna nii lihtne see pole, söön korralikult.
Lugesin selliselt leheküljelt nagu http://fitshop.fitness.ee/ massi lisajaid.
Kas siis massi lisaja oleks üks abidest? Mis aitaks kaalu juurde tõsta ja natuke paksemaks teha?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kuna antud vanuses on kehas käimas mitmekülgsed muutused, siis erinevad hormonaalsed protsessid määravad ära selle, millised me välja näeme. Seetõttu on antud vanuses tüdrdukud kehalt hästi erinevad. Osad on ümaramad, osad alles poisikeseliku kehaehitusega. Mõned nõuanded siiski on. Kui te tõepoolest soovite pisut kaalu juurde saada, siis jälgige, et sööksite hästi regulaarselt-vähemalt 3-4 tunni tagant. Eriti hea oleks süüa pigem väikeste portsude kaupa 2-3 tunni tagant. Jälgige, et saaksite piisavalt täisväärtuslikku valku, nii loomset kui taimset. Pean silmas piimatooteid sh kodujuustu, ricottat, puhast kohupiima, jmt. Lisaks muna, kala, linnuliha. Väga head on oalised, läätsed.
Igasugustest massitõstjatest ja muudest taolistest toidulisanditest soovitaksin sellises vanuses eemale hoida. Kindlasti võib nõu pidada ka oma perearstiga, kes oskab täpsemini hinnata teie kehalist arengut ja selle mõju kaalule.
Heade soovidega, dr.Ehala