Toitumishäire 22.01.10 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere.
Olen oma kehakaaluga maadelnud juba mitu aastat. Olen 25-aastane neiu ja kaalun 66 kg, 173cm on pikkust. Kõik oleks normaalne, kui ma kogu aeg ei mõtleks toidust, viimasel ajal ei möödu minutitki, mil ma muudele asjadele mõtleks. Kinnisidee on kogu aeg kaalust alla võtta. On häid päevi ja halbu. Tihti ma söön lihtsalt valimatult kõike - magusale, eriti just saiakestele ja kookidele ei suuda ei öelda. Tunnen, et mul on toitumisprobleem, kuid ei oska kuhugi pöörduda, et abi saada, aga tunnen, et ma vajan abi. Kas oleks kasu psühholoogist? Aitäh vastuse eest!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kui toitumisest on saanud omas mõttes kinnisidee võiks nõu pidada psühholoogi või psühhoterapeudiga. Tartus on Raja tänava haiglas toitumisprobleemidega tegelev osakond kui ka Amromedi kliinik, kus võib saada nõustamist antud teemal. Tallinnas võib pöörduda Sensuse keskusesse. Kui soovite saada ka toitumisnõustamist võite tulla minu vastuvõtule (reg: toitumine@kliinikum.ee).
Heade soovidega, dr.Ehala