Ülekaalulisus, kas eluaegne? 30.09.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, olen meesterahvas, 20 aastane. Ülekaal on alates 11 eluaastast ja on siiamaani, kuid umbes 3 aastat tagasi sain sellest aru. Olen teinud tugevalt sporti ja jälginud oma toitumist. Probleem on selles, et rasvkude ei taha kuidagi kaduda, isegi suurel defitsiidil (katsetasin ka n.ö ekstreemvarianti).On kahtlustatud ka kilpnäärme viga, kuid see oli korras (5 a tagasi). Mind häirib üleliigne keharasv, eriti rasv jalgadel ja rindadel, sealt ei taha see kuidagi kaduda.Loomulikult ka mujalt, kuid need on eriti problemaatilised piirkonnad.Ma arvan, et tean toitmuisest ja füsioloogiast üsna hästi, samuti ka treenimisest.Küsimus, mis mind kõige rohkem piinab on järgmine: kas oleks ohutu kasutada keha rasva% alandamiseks hormoone.Mõtlen täpsemalt Türoksiini, samas arvasin ka, et äkki saaks anaboolsed ained kasvatada lihast nii, et rasv ei häiriks, sest jäsemed ja keha oleks normaalse kujuga, mitte ümar ja naiselik.Tahan teada, kas oleks ohutu kasutada neid aineid väikeses koguses toetudes n.ö negatiivse tagasiside printsiibile, et selleks ajaks kui kasutan keha enda hormoonitootmine väheneb ja ravimid siis produtseerivad neid aineid vähekene rohkem.Ainete kätesaamine ei ole probleem, sest tänapäeva ühiskonnas saab ju kõike mida vaja, lihtsalt ma kardan neid kasutada, isegi kui ma olen uurinud nende kohta ja lugenud füsioloogia raamatuid.Küsimusi on tegelikult veel rohkem, kuid olen tänulik kui te kasvõi selle jutu viitsite läbi lugeda ja vastata,tean et teil kui oma ala spetsialistil võib olla väga tüütu sellistele küsimustele vastata.Kui on mingeid arusaamatusi vms. siis palun andke teada, üritan siis kuidagi paremini formuleerida oma mõtteid. Ette tänades.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kindlasti ei soovita ma teil kasutada kirjas mainitud aineid ilma meditsiinilise näidustuseta. Samas soovitan aga teil tulla vastuvõtule Meestekliinikusse, kas siis Tartusse või Tallinnasse, kus on võimalik teha läbivaatus ning määrata kindlaks analüüsidega keha kompositsiooni ja funktsioneerimist mõjutavate hormoonide (testesteroon, östradiool, jt) tasemed. Vastavalt läbivaatuse ja analüüside tulemustele saab siis anda ka juba konkreetseid soovitusi.
Heade soovidega, dr.Ehala