Alakaalulisus. 29.07.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere !
Olen 18 aastane neiu, 179 cm pikk ja kaalun 48 kilo.Olen peaaegu terve elu alakaalus olnud.Põhikoolis kulgesin nn normaalse joone all(perearstil oli see kaalu ja pikkuse suhte graafik).Olen koguaeg söönud seda, mida hing ihkab, aga kaalus juurde ei tule.Ise olen enam vähem oma kehaga leppinud, siiski üritan ka kaalus juurde võtta, aga iga kord kui mul on stress, siis võtan ma hoopis kaalus alla.Mu elu jooksul on mulle palju emotsionaalset valu valmistatud, kuna inimesed kes mind ei tunne, arvavad, et ma ei söö või oksendan toitu välja.Raske on nii elada, sest ma ju söön palju, seda ma tean ka, et mul on kiire ainevahetus.Alakaalulisusest tingitud terviseprobleeme mul ei ole, aga kardan väga, et need võivad tekkida, kui ma juurde ei
võta.
Tahaksin väga endale normaalset ja naiselikku keha, aga ausalt öeldes olen ma juba lootust kaotamas.
Ehk oskate soovitada, mida ma peaksin tegema, kelle poole pöörduma ja võiksite soovitada toite, mis soodustavad kaalus juurde võtmist?
Ette tänades K.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Eelkõige soovitaksin teil siiski pidada toidupäevikut ja vaadata, kas saadav kalorite hulk vastab teie vajadustele. Kindlasti ei tohis see olla väiksem kui 2100-2200 kcal/p. Suuremate koormuste korral peb kaloraaž veelgi tõusma. Toidupäevik lubab teil jälgida ka seda, kas toitute piisavalt mitmekülgselt ning korrapäraselt. Nõu võiksite pidada ka mõne treeneriga, kes aitaks koostada programmi lihaskonna arendamiseks. Kui jääte oma toitumise korrigeerimisega hätta võite tulla vastuvõtule. (Tallinn, Gonsiori 3 reg: 533 18 008).
Heade soovidgea, dr.Ehala