Maksahaigused. 27.02.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
käisin täna uuringutel, kuna kõhus oli pisteline valu mis muutus pidevaks. Alguses oli valu paremal pool, siis üle kõhu ja tänaseks vasakul pool, mistõttu sõitsingi traumapunkti. vereanalüüsis oli aspartaadi aminotra liiga kõrge väidetavalt, ning mulle kirjutati rohud. Ilma seletamata, millest see tekib üldse või mis täpsemalt viga on, mida see endast kujutab. Seega palun teie abi: Mida endast kujutab liiga kõrge aspartaadi aminotra vereanalüüsis, ning millest see tekib? Kas tuleks viia läbi uued uuringud teise arsti juures? Ette tänades lugupidamisega, Marge
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Aspartaadi aminotransferaas (ASAT) on ensüüm, mida leidub paljudes kudedes, kõige enam maksas, südamelihases, jm. Eelkõige tõuseb antud näitaja maksakahjustuse korral. Näitaja võib olla suurenenud aga ka peale teatud ravimite tarvitamist. Igal juhul tasuks teha kordusanalüüs ja selgitada välja muutuse põhjus. Võimalik, et vajaksite ka ultraheli uuringut maksast ning sapipõiest, kuid selle üle saab otsustada juba raviarst.
heade soovidega, dr.Ehala