Kõrge vererõhk probleem 04.01.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere !
Mul kõrge vererõhuga tõsine probleem!Vahepeal oli ta isegi väga väga kõrge (180-190)
Nüüd võtan kolme erinevat ravimit ja rõhk on 144/100
?Mida pean edasi tegema?ilmselt pean midagi muutma ja ette võtma....kas mõni ravivõimlemine....kõvasti spordi tegemine
palun aidake mind,sest pereast ei ole suuteline mind aitama.....
ootan vastust
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Esimene, millega tuleks tegeleda on kehakaal. Te küll ei maini kirjas palju kaalute, kuid juhul kui kaalunumbrid on suuremad kui peaks võiks alustada sellest. Sportimise osas soovitan alustuseks näiteks kerges tempos kõndi (alustuseks mõni km/päevas). Tähtis on, et kerge füüsiline koormus saaks harjumuspäraseks igapäevaseks tegevuseks. Oluline on aga siinkohal jälgida kuidas muutuvad rõhud koormusel, et endale mitte liiga teha. Nii kuidas tervis lubab ja jõudlus suureneb, tõstke ka koormust.
Söömise osas vähendage soolatarbimist ning suurendage puu- ja köögiviljade osakaalu. Viimaseid võiks olla päevas minimaalselt 300-400. grammi. Kindlasti tasuks vähendada loomsete rasvade tarbimist ning jälgida ka toiduainete rasvaprotsenti. Soovi korral võite toitumise osas tulla konsultatsioonile.
Heade soovidega, dr.Ehala