pulss 20.09.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen 53 aastane naine. 176 cm pikk, 90 kg raske. Töö istuv. Liikumist vähe. Sügisest kevadeni käin ujumas 2 korda nädalas. vererõhk ülemine 130, tööl ja pinges kuni 160, alumine vererõhk 90, tööl ja pinges 100-110. Probleem on selles, et mul on väga nõrk pulss ja ka väga aeglane. Tavaliselt puhkeajal 48-50, tööl kuni 60. Minu keha tavaline temp on 36,2. Kui see tõuseb juba 36,5 tunnen ennast haigena. Mis põhjustel võib pulss olla madal? Kas on midagi, mis tõstaks pulssi? Tanan.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Taoline pulsisagedus (50-60/ min) võib olla teile iseloomulik. Kui soovite olla kindel, et südame töö on normaalne ning selles ei esine kõrvalekaldeid, võite alati pöörduda oma perearsti poole ja paluda tal teha elektrokardiogramm (EKG).
Heade soovidega, dr.Ehala