Kuidas peaks toituma? 04.09.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen 22 aastane noormees ning kaaluga eriti probleeme ei ole, kuid on üleliigne keharasv. Olen 182 cm pikk ja kaalun 86 kg, mis iseenesest ei tohiks liiga palju olla. Millist trenni peaksin tegema ning kuidas toituma, et kaotada keharasva ja suurendada lihasmassi ning parandad enda füüsilist vormi?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Oma vanuse ja pikkuse kohta võiksite siiski paar-kolm kilo vähem kaaluda. Teadmata teie seniseid toitumis-liikumisharjumusi, on mul teile raske otsest nõu anda. Märksõnadeks võiksid olla: ÕIGR TOITUMISRÜTM (N: 3 põhitoidukorda + 2. vahepala) - TOIDU KALORAAŽ (kerge füüsilise koormuse puhul 2600-2800 kcal/p) - TOIDU MITMEKESISUS - KOGUSED - LIIKUMINE MINIMAALSELT 20-30. MINUTIT PÄEVAS.
Personaalsete soovituste saamiseks peate tulema aga vastuvõtule, mis lubaks saada teie harjumustest täpsema ülevaate (tel: 533 18 008).
Heade soovidega, dr.Ehala