ÜLEKAALULISUS 07.04.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
TERE! Mina söön arsti poolt väljakirjutatud antidepressanti ja muid tablette nagu SOLIAN,REMERON jne.Lühikese ajaga aga olen 10 kg juurde võtnud.Kas kehakaalu võivad tõsta sellised rohud või kehakaalu tõsta ka neeruhaigus.Olen alati kõhna olnud ja nüüd olen ma paks ja kole!!! Kas te saaksite mulle soovitada mida teha.Minu kehakaal tugevdab minu depressiooni veelgi rohkem!!!Aidake palun!!!
Lugupidamisega Juta
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Teile väljakirjutatud ravimite ühe võimaliku kõrvaltoimena on ära toodud ka kaalutõus, mis ei pruugi küll esineda kõigil patsientidel. Ilmselt on raviarstil kindel põhjus, miks ta kasutab antud kombinatsiooni ning oma murest ja võimalikust ravimite vahetusest/asendusest peaksite eelkõige rääkima just temaga. Kui ravimite asendus ei osutu võimalikuks, siis tuleb analüüsida teie igapäevamenüüd ja püüda seal sisse viia muutusi, mis aitaksid vähendada kaaluiivet.
Heade soovidega, dr.Ehala