toidulisandid 06.12.06 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Ostsin poest SANA+, Raud C-vitamiiniga toidulisandi. 20 veeslahustuvat tabletti, mis juuakse sisse (hind on neil soodne). Aga minu küsimus oleks, et kui tõhusad need tegelikult on sellised vitamiinijoogid ja kas sisaldavad tegelikult hoopis palju kahjulikumat keemiat, kui on neist ka kasu?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Teie kirja lugedes tekib mul küsimus, et miks ostsite rauapreparaate, sest tasakaalustatud toitumise korral peaks organism vajaliku rauakoguse sellest kätte saama. Probleeme võib olla teinekord rasedatel, vanuritel, aga ka taimetoitlastel. Lihtsalt, igaks juhuks, ma taolisi toidulisandeid kasutada ei soovitaks. Juhul kui tõesti on tegu raua vaegusega organismis, tuleks üle vaadata toitumisrežiim ja paika panna raua vajalik päevane kogus ning kuuri pikkus.
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev