Dukani Dieet 24.07.14 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
Kirjutasin varem veel aga avastasin, et aadress läks valesti seega panen uue kirja teele.
Mul oleks küsimus Dukani dieedi kohta. Olen seda pidanud umbes 1,5 kuud. Mingeid kõrvaltoimeid ma hetkel ei ole märganud ei nälga ega väsimust pole. Seda, enam et käin ka paar korda nädalas BodyPump trennis, mis annab päris hea koormuse.
Leidsin ühel venekeelsel saidil negatiivset tagasisidet ja hakkasin täitsa muretsema. Nimelt on seal kirjas, et suure valgusisaldusega dieet hakkab neerude peale. Ja paljud kurdavad, et päevad on ära jäänud ning midagi ei aita ja hetkel läbivad hormonaalravi.
Need kommentaarid panid täitsa muretsema. Palun Teie arvamust selle dieedi ohtlikkuse kohta. Päris ilma rasvadeta ma ju ka ei ela. Tarbin piima (0,05%), jogurtit (0,25%), rasvata kohupiimapastat ja kohupiima (0,1-0,5%). Samamoodi liha ja vahel kala. Söön kalaõli kapsleid + narukene goji marju ja mett.
Kuidas peaksin nüüd edasi toimima, et endale liiga ei teeks. Kas peaksin vaikselt normaalse rasvasisaldusega piimatooteid juurde võtma või lihtsalt liha + juurvilja päevadel ikka salatites ka õli (oliiviõli/avokaadoõli) kasutama ja praadimiseks kookosõli?
Või peaksin ma kohe dieediga lõpetama?
Mis puudutab päevadesse siis kasutan nuvaringi seega on kõik olnud regulaarne. Viimane kord hakkas vaid natukene määrduma juba 1-2 päeva varem ja päevad lõppesid ka mõni päev enne kui peaksid. Kas see võib olla ohumärk? Järgmine kontrollkord tuleb alles järgmine nädal ja juba väga muretsen selle pärast.
Palun Teie abi oma mures.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Dukani dieet on oma esimestes faasides päris äärmuslik, kuid 1.5 kuuga mingit tõsist tervisekahjustust kindlasti välja ei kujune. Tsükli kerge kõikumine võib tuleneda erinevatest põhjustest ning dieediga ma seda kohe ei seostaks. Kuna Dukani dieet on ühekülgne, siis esimeseks ohuks on erinevate vitamiinide-mineraalainete puudus. Samuti võib taolise süsivesikutevaese dieediga suureneda väsimustunne kui kaasuda meeleolumuutused, mida olen oma praktikas näinud. Teadmata teie täpset menüüd on raske öelda, milliste ainete puudujääk võib teid ähvardada. Kui keegi on valinud taolise dieedi oma kehakaalu korrigeerimiseks, olen soovitanud vähemalt lisada sinna igapäevaselt multivitamiini. Mis puudutab rasvade kasutamist, siis soovitaksin küll ikkagi õli lisamist salatitesse ning piimatooted võiksid samuti olla suurema rasvaprotsendiga. Kokkuvõtvalt,kui soovite kaotada mõned kilod, siis paari kuuga te endale taolise dieediga kahju ei tee, aga üldjuhul plaanige oma menüü ikkagi mitmekülgsemaks. Isiklikult ma taoliste dieetide tõhususse pikas perspektiivis ei usu ja neid kellelegi ei soovita . Arvan, et peaksime õppima kehakaalu kontrolli all hoidma, nii et me samal ajal toidust kõik vajaliku kätte saame.
Parimatega, dr.Ehala