Kas ma olen paks? 24.06.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Mina olen 12aastane, pikkust mul 160 cm ja kaalun 53 kg. Tunnen ennast paksuna, koolis narrivad poisid mind paksuks ja mõned sugulased teevad ka seda. Sellepärast nutan ma iga päev, just õhtuti. Hommikul ärgates arvan, et olen täiesti normaalne, aga õhtul tunnen ennast väga paksuna. Kas ma siis tõesti olengi suures ülekaalus, normaalses kaalus, kuid ülemise piiri juures või pole mu midagi häda? Kui on, kuidas oleks tõhusaim viis paar kilo alla võtta?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
53 kg 160 cm kohta on teie vanuses täiesti normi näit. Ülekaalust ning veel vähem rasvumisest ei saa siin juttugi olla. Liikuge palju, see annab kehale hea vormi ning toituge korrapäraselt ja mitmekülgselt. Teie vanuses muutub keha palju, kuid positiivne on see, et kasvu tuleb ju juurde. Jälgida tuleb vaid seda, et kaalunumbrid üleliia kiiresti ei tõuseks ning siis on kõik hästi. Tean et see on raske, aga püüdke narrijatest mitte välja teha. Teiega on kõik korras, narrijatega on midagi viltu.
Heade soovidega, dr.Ehala