Alakaalulisus 18.04.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere.
Olen 172 pikk ja kaalun 50, kaal ei lange ega tõuse. Ma söön normaalselt ja isu on hea, samas liigun ka palju.
Ma tunnen muret, et ma olen kogu aeg sama kaalu, sõbrannad ütlevad ka, et ma liiga kõhn. Käisin arsti juures, öeldi, et ma olengi selline kõhn inimene.
Samas mul enesetunne on hea, ei kurda millegi üle.
Oskate ehk soovitada, et kuidas kaalus juurde saada või kelle poole pöörduda, kes oskaks mind aidata selle probleemiga?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Teie pikkuse juures võiks ehk kaalu pisut enam olla. Samas on tõepoolest inimesi, kelle kehakaal ongi läbivalt normi alaosas. Kui olete terve elu onud väikese kaaluga, kui tervisenäitajad korras ja enesetunne hea, siis ilmselt suureks muretsemiseks põhjust pole. Kaalu tõstmiseks on esimese asjana vaja selgeks teha kui palju päevas toiduga energiat saate ning palju päeva jooksul kulutate (füüsiline aktiivsus). Pakun et laias laastus võiks teie päevane kaloraaž jääda 2000-2200 kcal piirimaile. Saate ennast kontrollida ja oma menüü üle vaadata toitumine.ee ja nutridata.ee programmide abil. Soovi korral olete oodatud minu vastuvõtule.
Heade soovidega, dr.Ehala