Järsk kaalutõus 08.05.12 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere
Olen 22aastane, pikkus 175cm ja kaal on olnud pea alati stabiilne 69kg. Olin seda kaalu enne 4 aastat tagasi, kui polnud rase ja kui sünnitasin, olin ikka jälle 69kg. Kaal on need aastad püsinud kogu aeg, olenemata söömisest, liikumisest jne. Olin kõik need pea 4 aastat kodune ja ei töötanud üldse. Eelmise aasta lõpus käisin kaks kuud Soomes tööl, kus kaal samuti ei kõikunud üldse, kuigi järsku tuli aktiivne liikumine. Ja nüüd kahe kuuga olen ma järsku juurde võtnud 5 kg. Kuigi ma ei söö teisiti kui varem, liigun sama vähe/palju kui enne Soomes käiku ja pärast Soomes käiku. Samal ajal kui tekkis kaalutõus, tekkisid ka tihedad peavalud. Kas oskate öelda, mis võiks olla sellega seoses ja mis põhjused võivad olla järsul kaalutõusul, kuigi olin kaua samas kaalus?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Ainult kirja põhjal ei saa ma midagi kindlat teile välja pakkuda. Tegu võib olla hormonaalsete muutustega, aga samas ei välistaks ma ikkagi võimalust, et midagi on muutunud teie toitumis-, liikumisharjumustes. Ilmselt täpsustatakse uuringute käigus veresuhkru-,kilpnäärme- jm. vajalikud tervisenäitajad. Teil soovitan pidada aga päevikut, kuhu saab kirja kõik toitumisse-liikumisse puutuv. Päeviku analüüsimiseks saate kasutada näiteks toitumine.ee, nutridata.ee, kaaluabi.ee, jt lehekülgi.
Parimatega, dr.Ehala