kõrvetised 17.02.10 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Sain hiljuti teada, et minu igapäevaste kõhuvalude põhjuseks on laktoositalumatus ja loobusin piimatoodetest. Sellest hoolimata ikka aeg-ajalt õhtuti kõht valutab ja on gaasi täis, nagu siis, kui piimatooteid sõin. Lisaks on ilmunud veel üks häiriv probleem - kõrvetised. Nagu ka kõhuvalu, ilmuvad need rohkem õhtul.
Ma ei ole ülekaaluline ja söön päris tervislikult. Kõrvetisi esines mul varem väga-väga harva.
Milles võib asi olla?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kui mao-söögitoru vaheline sulgursüsteem korralikult ei tööta võib sattuda maosisu söögitorru, mis tekitabki kõrvetustude. Taolisel korral tuleks oma toitumine laiemalt üle vaadata. Vältima peaks toitude liigset ületöötlemist, liigteravaid, hapusid kui ka liigrasvaseid tooteid. Ka gaasilised joogid ei sobi sellisel puhul. Igal juhul soovitan teil nõu pidada oma raviarstiga, kes saab vajadusel määrata täpsustavad uuringud (gastroskoopia) või määrata ravikuuri.
Heade soovidega, dr.Ehala