Ülekaalulisus 28.08.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Olen 17 aastat vana ja olen natuke mures oma kehakaalu pärast, praegu on mu kehakaalu indeks 25, pikkust 169 ja kaalu 72. Mu suguvõsas on väga suur võimalus saada ülekaaluliseks, ja kahjuks pole mul aega kuhugi trenni minna, kuigi koju sai ostetud Nitendo Wii ja selle peal vahel saab mängida, ma käin tööl ja koolis. Siis sooviksingi teada saada kuidas toiduga ennast terve ja saledana hoida.
Tänan ette.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Soovides olla terve ja heas vormis tuleb tähelepanu pöörata nii toitumisele kui liikumisele. Kui hetkel pole aega treeninguteks, siis kasutage ära oma päevas kõik võimalused, et kõndida ja ennast liigutada. Hea tervise tagamiseks peame oma lihaseid töös hoidma. Toitumise kohapealt on võtmesõnadeks korrapära ja mitmekülgsus. Ebaregulaarne toitumine ja liialt ühekülgne toiduvalik võivad olla põhjusteks, miks kiputakse üle sööma. Tooge oma menüüsse enam puu- ja köögivilju. Eelistage rafineeritud jahust toodetele täisterajahust tooteid. Vältige liigset maiustamist. Pöörake tähelepanu ka toiduvalmistamise viisidele, hoidudes toidu liigsest ületöötlemisest.
Kirja teel kõiki põhitõdesid lahti ei haruta. Oma teadmiste suurendamiseks soovitan osta teil mõni toitumistemaatikat kajastav raamat, kas või näiteks üsna hiljuti ilmunud "Dieet ei ole ainus lahendus".
Heade soovidega, dr.Ehala