söögiisu 05.11.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
Mure selline, et juba nädal aega pole enam olnud korralikku söögiisu, samuti kui midagi söön tekib maos näriv raskustunne. Juba see võtab isu ära, kuna alati peale söömist hakkab ebamugav ja halb enesetunne. Pidevalt on ka väsimus. Perearsti ütles, et analüüside tulemused ei näita midagi ebanormaalset organismis.
Olen üritanud süüa väiksemates kogustes ja tihedamini, et ehk oleks maol nii kergem seedida, aga midagi pole aidanud.
Mis aitaks tagasi saada söögiisu ja aitaks näriva tunde tekkimise vastu maos pärast söömist?
Aitäh
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Võimalik, et diagnoosi täpsustamiseks tuleks teha gastroskoopia, mis annab täpse ülevaate söögitoru ja mao hetkeseisundist. Samuti võib aidata kuur maohapet vähendavate ravimitega. Rääkige sellest siiski oma perearstiga.
Heade soovidega, dr.Ehala