Maitse 11.05.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, ma nüüd pole päris kindel,et esitan oma küsimust õigele spetsialistile aga võibolla kui Te ei oska vastata siis annate nõu,kellelt küsida.Asi on nimelt selles,et olen hetkel natuke haige (nohu,köha) ja avastasin,et keel ei tunne eriti mingeid naitseid.Muidugi kui keele ots soola sisse pista siis ikka unned aga muidu toidu maitset eriti ei ole.Ravimitest olen hetkel kasutanud köha- Ambroxol Sandoz 30mg ja nohu-Sudafed. Ei tea kas need on siis kuidagi mõjutanud või milles võiks olla probleem.Olen kuulnud,et vanematel inimestel tsinki puudusega võib tekkida midagi sarnast kuid ma olen hetkel 22 aastane nii,et ei tea kas see minu puhul kehtiks.
Tänan
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Nii maitse- kui ka lõhnatundlikkus võivad külmetushaiguste puhul väheneda, kuid peale tervenemist antud meelte normaalne funktsioon taastub. Kui maitsetundlikkuse häire jääb püsima ka haigusjärgsel perioodil, siis pöörduge oma perearsti poole.
Heade soovidega, dr.Ehala