dieet 08.05.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen vist arvatavasti ülekaalus. pikkus 185 ja kehakaal 85 kg.
Kas tegu on ülekaalulisusega,kui kõhtu vaadates moodustus väike kõhuke,mõjutab selga,tekitades valulikust.
Milline oleks normalne dieet,et kaalu vähendada,juhul kui see oleks praegu vajalik?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Püsite normkaalu ülemisel piiril. Kui olete mees, siis ei tohiks teie vööümbermõõt olla suurem kui 102 cm ja kui naine siis 88 cm. Püüdke leida enam liikumis-sportimisvõimalusi, pöörates tähelepanu vööpiirkonna treeningule. Vähendage oma toidus loomsete rasvade osakaalu (nendega kipume liialdama) ja ka magusa tarbimist, pannes enam rõhku puuviljade, marjade ja köögiviljade lülitamisele oma igapäevamenüüsse.
Heade soovidega, dr.Ehala