ylekaal 06.07.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
väga meeldiv, et on selline uus lehekülg, olen 51 aastane naine, kaalun hetkel 96 kilo ja pikkust on 1.66, kaal köigub 3 kilo üles-alla. pöen reumatoidartriiti ja kasutan sulfasalasiini, kas see ravim vöib kaalu möjutada ja kas vanus ka möjutab. vaevlen mingil määral ka klimaksiga ? Siit küsimus: Kuidas kaal alla saada? Enda meelest toitun tervislikult , kuid liikumine on raskendatud haigusest tingitult. Mölemad pölved proteesitud, ehk annate kasulikku nöu? tarbin sageli ka diclofenaki tablette, ette tänades Leili.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kaal on teie haiguse puhul oluliseks faktoriks, et oma probleemiga edukalt toime tulla. Teile määratud ravimist teie kaalunumber aga siiski ei sõltu. Teatud organismi ealised muutused küll mõjutavad ainevahetust ja seeläbi ka kehakaalu, kuid teie puhul pole tegu kerge ülekaalu vaid kaalutõusuga, mis vajaks tõsisemat tegelemist. Usun, et teie toiduvalik võib olla igati tervislik, kuid oluline on jälgida ka söödava toidu poolt antavaid kaloreid, mis teatud dieediperioodidel tuleb ehk isegi üpris madalaks viia. Loomulikult oleks liikumine kaalulangetamisele toeks, kuid kui see on raskendatud, tuleb toitumine vägagi täpselt paika panna ning püüda kasutada ikkagi ära kõik erinevad võimalused enda füüsiliseks koormamiseks, tundugu need teile kuitahes tähtsusetud. Alustada võite sellest, et muretsete endale mõne toiduainete kaloraaži sisaldava raamatu, mis pea kõigis raamatupoodides saadaval. Selleks et teie menüü personaalselt üle vaadata, peaksite tulema siiski vastuvõtule (tel:533 18 008).
Heade soovidega, dr.Ehala