kaalutõus 28.11.06 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
olen mees, 25, ja küsimus selles, kas kaalutõus 72 kilolt 92 kilole kahe viimase aastaga on normaalne, kui nt. toitumine on samaks jäänud. paar aastat tagasi tehti ka vereanalüüs, uurimaks kilpnäärme hormoonide taset veres, samas oli see normis. Kas on võimalik, et asi on siiski kuidagi kilpnäärmega seotud (arsti kahtlus) ja analüüsitulemused võiksid nüüd, nii lühikese aja järel muutunud olla?
või võib sellise äkilise kaalutõusu taga ka midagi muud olla?
ette tänades,
Arvo
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Kindlasti on 20. kilo lisandumine koormav kogu organismile, olles juba iseenesest riskiteguriks mitmete haiguste väljakujunemisel. Siin ei piisa aga ainult võrdlemisest kui palju te sõite kaks aastat tagasi ja palju nüüd. Vaja on hinnata ka seda kui palju te päevas liigute või sporti teete ning kui palju tegite seda ennem. Meie söömis- ehk piltlikult öeldes kütusevajadus on sõltuvuses sellest kui palju me seda energiat kulutame ning kui üks komponent väheneb peab vähenema ka teine. Enamus kaaluprobleeme on tingitud just selle suhte tasakaalust väljumisest. Alles seejärel tulevad haigused, mis võivad mõjutada kaalumuutusi. Siit kirjast ei selgu, miks te tookord kilpnääret kontrollisite, oli see juhuslik või esines juba siis teatud kahtlus alatalitlusele. Seega soovitan esiteks vaadata üle veel kord oma söömise-liikumise suhe ja kui see on tasakaalus, aga probleem püsib, tasub kindlasti uuesti konsultatsioonile minna.Samuti võib konsulteerida toitumise-liikumise osas.
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev