Hommikune kõhulahtisus 11.03.18 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Sooviksin nõuannet probleemile. Hommikuti olen hädas kõhulahtisusega. Kohe ärgates on mul kiirelt vaja käia esimest korda WC-s ja peale hommikusööki-tavaliselt must kohvi ja kaerahelbepuder- kusagil 30 min. pärast teist korda.Väljaheite lõhn on ka veidi omapärane. Päeva jooksul rohkem seda probleemi pole.Tavalises igapäevaelus saab selle kõigega arvestada , aga raskem on reisidel ja külas.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kui te käite WC-s üks-kaks korda päevas, siis ei saa seda nimetada kohe kõhulahtisuseks ning tegu võib olla teie keha täiesti normaalse reaktsiooniga. Kui väljaheide on kestvalt vedel, siis tuleks teha täpsustavad uuringud seedesüsteemi toimimise kohta. Lühiajalised probiootikumi kuurid ei pruugigi aidata. Probiootikume tuleks antud juhul võtta vähemalt 3-4 nädalat või isegi vajadusel pikemalt. Täpsemateks soovitusteks tuleks teada nii teie toitumist , võimalikke olemasolevaid haigusi kui ka ravimeid (kui teil neid on).
Parimatega, dr. Ehala