Söögiisu 21.08.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Millegipärast ei ole söögiisu ja hommikuti on soolane maitse suus, mis läheb päeva poole ära. Lõuna ajal ja õhtul ikka söön, aga hommikul ei taha üldse. Valusid kusagil ei ole. Olen natuke kaalus ka alla võtnud, kuid ei midagi hullu. Olen 166 cm ja kaalun 57,5 kg. Talvel kaalusin 64 kg. Kas oskate midagi soovitada? Kuidas üldse söögiisu tõsta?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kuna on olnud päikeseline ja soe suvi, siis viimane iseenesest võib söögiisu reguleerida, kuid pidev isu kadumine ja kaalulangus ei peaks sellega siiski kaasnema. Kui muutust ei teki ja kaalulangus jätkub soovitan nõu pidada perearstiga, et teha vajadusel täpsustavaid analüüse või pidada nõu mõne erialaspetsialistiga. Antud kaebus võib olla viide mõnele mao-sooletrakti probleemile. Jälgige, et õhtusöök ei oleks liialt rikkalik ning sisaldaks pigem kergesti seeditavaid toiduaineid (köögiviljatoidud, supid, rohelised salatid, jmt). Rikkalik ja/või liiga hiline õhtusöök on sageli põhjuseks, miks hommikuti süüa ei taheta. Kui otsesed kaebused mao-sooletrakti poolt puuduvad, siis soovitan oma päeva alustada värsketest viljadest (nii puu- kui köögiviljadest) tehtud smuutidega, et anda päevale hea algus ning ergutada seedimist ja parandada söögiisu. Võib osta poest valmistooteid või veel parem, katsetada isetehtud segudega.
Heade soovidega, dr.Ehala