Gluteenitalumatus 08.02.24 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Käisin mõni aasta tagasi geeniarsti juures ja tehti sellised analüüsid nagu: tTG IgA QN (tulemus 0,4)
IgA (tulemus 3,16) Öeldi, et kõik on korras, aga ma ei osanud küsida, mida need analüüsid täpsemalt tähendavad? Kas need on gluteenitalumatuse ja tsöliaakiaga seotud?
Ehk oskate aidata...
Ette tänades
Arst vastas:
Artur Minenko
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Tere!
Jah, tTG IgA QN ja IgA analüüsid on seotud gluteenitalumatuse ja tsöliaakiaga. Siin on lühike selgitus nende analüüside kohta:
1. tTG IgA QN (transglutaminaasa klassi A kogus): See test mõõdab antikehi nimega IgA, mis moodustuvad, kui immuunsüsteem reageerib transglutaminaasa ensüümile. Kui see tase on kõrgenenud, võib see viidata tsöliaakia võimalikule esinemisele. Teie tulemus 0,4 ühikut on normaalne ja näitab, et antikehade tase on madal, mis võib viidata väikesele tsöliaakia riskile.
2. IgA taseme mõõtmine: IgA on antikeha, mida toodab immuunsüsteem. Teie tulemus 3,16 näitab IgA taseme mõõtmist veres. Normaalne väärtus viitab sellele, et IgA tase veres on korras.
Kui teie geeniarst ütles, et kõik on korras, siis tõenäoliselt tähendab see, et teie antikehade tase on normaalne ega näita tsöliaakia või teiste gluteeniga seotud haiguste olemasolu.