Kas mul võib olla gluteenitalumatus 09.11.15 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
Nimelt, kui söön just saia tooteid ja pastasid, siis mul hakkab sees selline kõrvetav tunne. Vahel tunnen seda ka söögitorus.
Kui ma neid toite ei söö, on kõik korras.
Umbes kuu tagasi sõin ka rohkem saia tooteid ja selle tulemusena läks kõht kinni ja pidin lahtisteid proovima.
Erinevate lahtistitega läks seedimine laisaks. Selle taastasin,enamvähem, pro-biootikumide ja keefiri ja rohke rohelise söömisega.
Kõhulahtisust mul muidu ei esine.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Olete küsimusele juba ise vastuse andnud. Mõõdukas kogustes saiatoodete tarbimine ei tohiks maoprobleeme põhjustada. Vaadake oma toitumine laiemalt üle. Kas te sööte igapäevaselt sooja toitu, kas tarbite piisavalt puu- ja köögivilja, kas joote piisavalt vett,jmt. Probleemi püsimisel võib nõu pidada perearstiga, sest mõningal juhul on vaja teha gastroskoopia(mao-söögitoru uuring).
Parimatega,
dr.Ehala