Alakaal 09.12.22 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen 38-aastane ja 173cm pikk. Tavakaal on olnud selline 56-58kg siiani. Juuli alguses oli raskem Covid ja kaal kukkus 52kg peale. Olen üritanud sellest ajast alates juurde süüa aga edutult. Nädal tagasi avastati heliobakter pylori ja saab hetkel vastavat ravi. Tänaseks on kaal kukkunud 48kg peale ja tekkinud hirm, et mis siis kui edasi kukub. Kuna paljusid asju hetkel süüa ei lubata, siis keskendun tervislike rasvade, juurviljade ja ahjus küpsetatud kana / kala peale. Mitte midagi ei muutu ja mulle nõu pole antud, et kuidas saab hakata kaalu juurde saama. Kokku tahaks pea 10kg uuesti tagasi saada. Pilt on vastik. Soon hetkel 3x päevas + snäkid sinna vahele. Ei teagi, kelle poole sellise probleemiga pöörduda.
Arst vastas:
Artur Minenko
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Tere!
Selleks, et saaksin teile täpsemalt vastata või teid aidata, pean teadma Teie sümptomeid: kas esineb valusid - maost soolestikku, kõrvetisi, iiveldust vms.
Vajalik on meditsiiniline ravi. Teatud toitude söömine ja teiste dieedist väljajätmine, aitab nakkust peatada.
Toiduainete nimekiri on lai. Mida kindlasti ei tohi: rasvased toidud (koormavad kõhtu), konservid (äädikhape mõjub sooltele halvasti); suitsetatud toidud (võib põhjustada põletikku), hapud marjad ja puuviljad (põhjustab maoärritust), gaseeritud joogid, alkohol, küpsetised, vürtsikad vürtsid.
Üldiselt peate esmalt kõrvaldama infektsiooni sümptomid dieediga, see peatab kehakaalu languse, seejärel muutke 2-3 kuu pärast dieeti, tasakaalustades seda kuni 53-56 kg kaalutõusuni. Esimesel etapil on vajalik terapeutiline dieet. Dieet on individuaalne. Arvesse võetakse vanus, kehakaal, haiguse tunnuseid (sümptomeid). Võite minna toitumisterapeudi, minu või kellegi teise juurde.
Aitäh!