Toitumine 03.03.22 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,ma sain kuu aega tagasi teada et mul on laktoositalumatus,mul oli juba enne seda probleem et ei tea mida lõunaks süüa ja kehakaal muudkui tõuseb,oskate söögi osas nõu anda
Arst vastas:
Artur Minenko
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Tere!
Kõigepealt pean välja selgitama, millised sümptomid patsiendil (teil) on, võib piisata ainult laktoosi sisaldavate piimatoodete eemaldamisest. Samuti koogid, küpsised, küpsetised, juustukastmed ja palju muud. Asendage teiste kaltsiumi ja A-vitamiini allikatega.
Kaltsiumi allikad lõunasöögiks:
Sojapiim ja kodujuust
Pähklid ja seemned
Rasvane kala (lõhe, tuunikala, makrell)
Munad
Kaunviljad
A-vitamiini allikad:
Porgand, brokkoli, bataat, kõrvits, kaunviljad, maks, munad
Menüüd on võimalik laiendada väikese koguse madala laktoosisisaldusega piimatoodetega: fermenteeritud (mozzarella, jogurt, täisrasvane kodujuust, ricotta)
Kogused tuleb arvestada individuaalselt ja jälgida organismi reaktsiooni. Parem on lasta toitumiskava koostada spetsialistil.