Seedimine 04.01.21 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, minul probleem seedimisega. Toitun, tarbin vett ja liigun. Kuid siiski vöib olla nädal kus käin ainult 1 korra wc. Kui varasemalr käisin vähemalt hommikuti siis nüüd on olukord kus käin nädalas 1-2 korda. Ja sellesr tuleneb ka lisakaal. Pole küll ülekaalus kuid siiski. Kas ja mida ma teha saaksin.
Aitäh.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Soovitan rääkida probleemist esmaselt perearstiga, kes saab välistada võimalikud terviseprobleemid, mis võivad seonduda kõhukinnisusega. Toidu osas on oluline piisav vedelikutarvitamine kui ka see, et toit oleks vedelikurikas. Vaadata üle päevane kiudainete kättesaamine toiduga (täisteratooted, minimaalselt 300 g köögivilju ja 200 g puuvilju, jmt). Süüa võimalikult regulaarselt. Apteegist võib osta lisaks kiudaineterikkaid toidulisandeid.
Vajadusel võib pöörduda toidupäeviku analüüsiks toitumisnõustaja vastuvõtule.
Heade soovidega, dr. Ehala