Kaalu langetamine 28.05.20 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere.Olen 31 aastane naine,kaalun 90 kg.Juba 14aastat on kaaluga probleeme, iga aastaga mul kaal tõuseb ja tekivad jalgade peale aina rohkem verisoone nähtavaks.see on kohutav. mul on 2 last 10 a ja 7 a. Ma ei tarbi beebipille,ja ei ole ka kunagi söönud keha alandavaid preparaate. Ma tean ,et mul on kindlasti kõhulihaste lahklemine ja mul on sellepärast tekkinud nabasong aastate jooksul- ja on olnud juba 7 aastat see nabasong ,ei ole seganud elamist. Arstile olen ka rääkinud oma mures kehakaalu pärast ja arst on anndnud mulle paberi kaasa mille järgi võiksin toituta taldrikureegl järgi ja ka ütles et mul nabasong, aga ei rääkinud et ei tohi mõningaid kõhulihatse harjutusi teha .Nende aastate jooksul on mul päris tihti halb tuju kuna alati mõtlen kehakaalule, see keha kaal on minule täielik stress , deprekas tekkib ja ei tea kuidas ennast juba aidata. Lapsed pole ülekaalulised.Mees sooviks 10 kg alla saada. Olen nende 14 aastajooksul päris palju võidelnud enndaga.
Käinud jooksmas,rühmatreeningutes,jõusaalis,toitumist muutnud ja kõik kasutu, kuna üks hetk lihtsalt ei jaksa kuna näed ,et kaal ei muutu ja annadki alla, lihtsalt väsid ära.Tean,et muutus ei toimu kiiresti. Käisin alles tegin vereanalüüse ära ja günokoloogi juures -kõik on korras.Ainuke asi oli see hemoglobiin on väheke madal,söön rauapreparaati. Viimasel 3 nädalal võtsin ennast taas jälle kokku muutsin toitumist 100 % aga kuigi ma juba olen suhkrust loobunud kui magusa isu saan tütikese ära süüa tumedad sokolaadi ,käisin 6 -10 km pea igapäev jalutamas tegin igapäev 10000 sammu vähemalt , tegin kodus trenni youtubest kavade järgi.olin väga motiveeritud jälle.Oli jaksu ja jõudu et tahan ,ma see kord teen selle ära. aga nende viimase 3 nädala jooksul kaal alanes esimene nädal 3 kg ja siis ikka tuli 2 kg tagasi kuigi liikusin ja toitusin normaalselt minul oli -ei jahule -ei suhkrule .Olen ka toitunud spetsiaalselt tellinud ka toitumis kavasi ja jõusaali treeeninguid-kasutu. Ja sain teada läbi lugemiste internetist et kui on lihaste lahklemine siis ei tohi palju erinevaid kõhlihaste harjutusi teha,sellejaoks on spetsiaalsed harjutused olemas. Aga ei tea kas nabasongiga võib trenni teha.Tean et Nabasonga puhul tehakse ainult operatsiooni.Kui saaksin oma ideaal kaalu 65kg ma arvan mul lähkeksid kõik tuju muutused ja halvad tujud ära ,pere oleks palju õnnelikum ,kuna kehakaal mulle väga tähtis see on mu elu unistus et saakisn alla, aga tahan kaotada kaalu ilma nälgimatta ja kerge trenniga. Ja mul on lapsed ,Ira lapstahab Naha oma ema ilusana.Kas oskate aidata mida võiksin teha ,kust abi küsida kuna ise ei saa hakkama.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kiri on küll põhjalik, kuid selles puuduvad andmed pikkuse kohta ehk pole võimalik arvutada kehamassi indeksit. Toitumissoovituste tegemiseks tuleb aga analüüsida toidupäevikut. Liikumine ja treeningud on olulised, kuid toitumine on kaalulangetamise seisukohalt olulisem. Toodud tervisemuredega ei tohi tõepoolest kõiki treeninguid teha ning siin tuleks küsida nõu mõnelt füsioterapeudilt. Toidupäevikut saaksite ise analüüsida nutridata.ee programmi abil. Parem oleks aga pöörduda mõne toitumisspetsialisti vastuvõtule. Kuna probleemid kaaluga on kestnud pikalt tuleb tähelepanu pöörata eluviisile laiemalt.
Parimatega, dr. Ehala