Podagra 15.03.19 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, kas podagrahaige võib juua oma-aia toorõunamahla? Ja erinevates allikates kord on lubatud veidi ,kord keelatud vein.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Õunamahl ja ka teised mahlad sisaldavad küllalt suures koguses fruktoosi, mis kontsentreeritult ei sobi podagrahaigele. Seega ma mahlasid sh. õunamahla pigem antud haiguse puhul ei soovita. Küll on teretulnud marjade-puuviljade söömine 200-300 g päevas. Oluline on juua igapäevaselt piisavalt vett ning ka toit olgu üldiselt vedelikurikas.
parimatega, dr. Ehala