Söömine.. 11.06.18 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere.. Ma ei teagi kas see on õige koht, kuid jah viimasel kuu ajal on mul õunde söögiisu... ma söön ja söön ehk ühelt maalt saba kõht täis, kuid mõni tunnike hiljem ma tahan jälle.... Kõige rohkem tahaks magust, saikaesi, coca-coclat ja red bull. ilge vajadus on söögile..
ei ole rase ega midagi, et vajadus võiks sellepärast olla.
kui ma ei saa magust tunnen ma ennast nii väsinud..
mis ma asendaks oma söögiga või kuidas seda kontrolli alla saata...
varem on olnud see nii nädal, kui see möödus, nüüd ei taha see mööduda..
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Esmalt tuleks üle vaadata oma eluviis ja toitumine tervikuna.. Kui söömine on ebakorrapärane ja ühekülgne, on üsna tavapärane, et tekivad pidurdamatud isud kiiret energiat andvate toiduainete , sealhulgas magusa järele. Tasakaalustatud söömise kohta saate lugeda toitumine.ee leheküljelt. Magusaisuga võib paremini toime tulla kui lülitada oma menüüsse regulaarselt kala ja kiudaineterikkad toidud (täisteratooted, köögi- ja puuviljad). Halb unerežiim ja liigne stress tõstavad samuti isu magusa ja rasvaserikka toidu järele.
Parimatega,
dr. Ehala