Probiootikumid 15.03.18 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Kas probiootikume pulbri kujul (Bacillus coagulans) võib segada erinevate taimsete pulbritega (spinat, spirulina jne) ning neid koos smuutina tarbida? Lisaks, olen kuulnud, et on olemas ka prebiootikumid, mida tarbida koos probiootikumidega, et toime oleks tõhusam. Kas see on vajalik või pigem piisab ainult probiootikumidest?
Aitäh!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Prebiootikumidena toimivad näiteks erinevad kiudainete segud, mis on toiduks meie soolefloorale. Kui teie toit on rikas kiudainete poolest ei pea te neid toidulisandi kujul juurde võtma. Probiootikumide naturaalseks allikaks on erinevad hapendatud tooted. Soolehaiguste ja antibiootikumide kasutamise korral võime vajada lisaks pro- ja prebiootikume, kuid pidevalt neid toidulisanditena juurde võtta pole mõtet. Tavaliselt on tooteinfos kirjas, kuidas mingeid toidulisandeid kasutada. Iseenesest võite mainitud taimsete pulbritega koos probiootikumi manustada.
Parimatega, dr. Ehala